Угледни час у Сувом Долу
Дана 19. фебруара 2024. године у Сувом Долу је, у одељењу првог и другог разреда, одржан угледни час наставног предмета Ликовна култура, коме су присуствовали директор и педагог школе.
Ученици првог разреда имали су задатак да спајањем разних предмета и материјала направе тзв. Робот-град, у коме сваки робот има одређено занимање. Рад је био организован тако да је сваки ученик правио свог робота, а на крају часа сви продукти су обједињени, па је тако настао наш Робот-град. Кључни појмови којима су се ученици првог разреда бавили на овом часу јесу повезивање, спајање и склапање.
Ученици другог разреда имали су задатак да примене знања о техници цртања и да сваки ученик одабраним материјалом за цртање украси слова која се налазе у речи БРАВО. Наредна активност ученика другог разреда била је да путем платформе https://sketch.metademolab.com/ свако слово анимирају.
У току првог часа, коме су директор и педагог присуствовали, ученици су украсили слова, фотографисали радове мобилним телефоном и пребацили фотографије на рачунар.
На другом блок-часу ученици су од датих слова креирали видео-честитку, на којој се поред покрета налазила и гласовна порука ученика другог разреда који својим млађим другарима честитају на успешној изради Робот-града. Кључне речи којима су се ученици другог разреда бавили на овом часу јесу речи дизајн и калиграфија.
Интерактивни дигитални материјал, писмо замишљеног лика, баке Живкице, која се ученицима обраћа с молбом да јој на крају часа саопште шта од наученог могу применити и ван школе, семафор боја, картице за вредновање одговора, део су активности које су обележиле овај наставни час.
На крају овог наставног часа још једном смо констатовали да нема добрих и лоших ликовних радова, већ да је битна идеја, као и оригиналност, сарадња и све оно што смо чак и из грешака током рада научилили.
Ученици су једногласно истакли да не би ништа променили у вези са активностима, а
задовљни су били и директор и педагог школе. Из дневника личних утисака предавача о часу
издаваја се напомена у вези са оспособљавањем ученика за постављање циљева и упућивање
ученика на технике процене њихове остварености. Овај сегмент наставног часа, према
самоевалуацији, изостао је.
Предавач: Звонимирка Јовичић